China Reis - Reisverslag uit Peking, China van madelief,arno en mandy Vink - WaarBenJij.nu China Reis - Reisverslag uit Peking, China van madelief,arno en mandy Vink - WaarBenJij.nu

Door: Mandy Vink - Toisuta

Blijf op de hoogte en volg madelief,arno en mandy

27 April 2016 | China, Peking

Na een lekker ontbijtbuffet waar natuurlijk ook rijst en bamisoep op het menu staan gaan we richting het Olympische Dorp. Het was nog een flinke rit met de taxi voor maar 40 juan inclusief fooi. ( 6,00 ) Kaartjes gekocht en daar gingen we het vogelnest binnen.
Erg groot indrukwekkend Madelief en Arno even over het hek geklommen en in de startblokken gaan staan voor de perfecte foto.Toen richting de watercube het olympisch zwembad mooi weer maar er kon niet gezwommen worden. En het waterpark met de glijbanen was al even geleden gesloten maar het was toch weer indrukwekkend.Na een lunch Noodles met kip gingen we richting uitgang om een taxi te nemen.
Het verkeer is hier erg chaotisch en toeteren is hier heel normaal om voorrang te krijgen verkeersregels kennen ze niet.
En daar tussendoor steken er mensen over zijn er fietsers scooters echt niet normaal hier geldt de wet van de sterkste en brutaalste.
We gingen naar de Lama Tempel de boeddhistische tempel topattractie is het grootste boeddhabeeld ter wereld uit een blok hout gesneden.
Wierrook gekregen aangestoken bij de ingang om de boze geesten weg te jagen en het geluk en gezondheid en rijkdom te verwelkomen.
Erg rustgevend en bijzonder om hier te zijn je werd er zelfs een beetje stil van er werd dan ook weinig gesproken.Toen weer met de taxi naar het hotel en daar een beetje bijkomen van alle indrukken onder het genot van een echte cappucino. Vanavond weer heerlijk gegeten op het menu stonden curryballetjes gestoomde broodjes gevuld met vlees gegrilde kippetjes en rijst met heerlijke kip in een curry saus.
Morgen om 09.00 worden we opgehaald door onze gids en chauffeur voor jawel de trip naar The Great Wall een grote wens van Madelief naast de panda's natuurlijk.

Groeten uit China
Mandy en Arno en Madelief.

ps wil je een reactie achterlaten dan kan dat op dezelfde manier als je het verslag leest dan voeg je een reisverslag toe en zet je naam in het verslag.

Tags: dag 4