China Rondreis - Reisverslag uit Peking, China van madelief,arno en mandy Vink - WaarBenJij.nu China Rondreis - Reisverslag uit Peking, China van madelief,arno en mandy Vink - WaarBenJij.nu

China Rondreis

Blijf op de hoogte en volg madelief,arno en mandy

08 Mei 2016 | China, Peking

Aangekomen in Xian na de lange treinreis werden we weer opgewacht door onze Gids Jackie. Onderweg getrakteerd op liedjes en spoedcursus Chinees. We verbleven in hotel Grand Noble wederom een prima hotel luxe en erg groot onze kamer was weer op de achtste verdieping.
De volgende morgen stond het Terracotta op ons programma om acht werden we al opgehaald. Na een heerlijk ontbijt wat moet je kiezen als eer keuze hebt uit minimaal dertig gerechten. Op weg naar het Terracotta leger de ondergrondse legers van levensgrote terracottakrijgers en paarden in gevechtsformatie zijn in 1074 ontdekt.
Door boeren die een put sloegen het leger moest waken over het graf van de keizer van China die erg belangrijk is geweest. Er zijn inmiddels meer dan 8000 beelden blootgelegd in drie vindplaatsen . Er zijn ook nog twee bronzen strijdwagens te zien die zijn ontdekt in 1980 bij het graf van dezelfde keizer. Het is erg indrukwekkend om te zien vooral omdat ze levensecht zijn en een gedetailleerd gezicht ze kijken je als het ware aan. Ze kunnen elk ogenblik in actie komen je blijft kijken het wordt ook wel het achtste wereldwonder genoemd. Om bij te komen zijn we naar een theehuis gegaan en een echte theeceremonie bijgewoond.
Erg leuk om te doen natuurlijk twee heerlijke smaken thee gekocht om thuis nog na te genieten. De volgende dag hadden we een afsprak in Xian met Sil Bouwman uit jawel het mooie Huissen.
Ze werkt voor de stichting care for tina een organisatie die zich inzet voor kinderen met een hazenlip die dan geopereerd worden.
Door een medisch team van Rijnstate in Arnhem en Radboud in Nijmegen dit team zet zich belangeloos in om deze kinderen een toekomst te geven. Na de heerlijke koffie bij Starbucks onze vaste koffestop richting de Moslimmarkt. Wat een belevenis een gekkenhuis is het ook wel met allemaal kraampjes waar je echt alles kunt kopen.
Veel souvenirs gekocht natuurlijk en nog even bij de eetkraampjes gekeken ook heel apart er wordt hier ook van alles gegeten.
Na afscheid genomen te hebben gingen we terug naar ons hotel de volgende ochtend gingen we met het vliegtuig richting Chengdu .
Onze laatste provincie in China het was een korte vlucht van een uur en we waren in Chengdu. De gids chauffeur stonden weer te wachten en brachten ons naar ons laatste hotel.
Dit was een wen jun mansion hotel en erg sfeervol echt chinees hotel met een heuse knusse binnenplaats daar was ook het restaurant.
De kamer was prachtig en we hadden een terrasje helemaal goed om hier de reis af te sluiten. De volgende dag stond het bezoek aan de panda's op het programma de wens van Madelief.
Het was nog een zeker anderhalf uur rijden en het reservaat ligt in de bergen een mooi groot groen park prachtig aangelegd.
De panda's waren erg mooi en leuk om te zien en vooral de kleintjes van acht maanden zo schattig en vertederend. Vandaag in de Gelderlander een foto van moederpanda en babypanda uit Chengdu.
De andere dagen hebben we lekker rustig aan gedaan de parken bezocht de theehuizen. Ende Sichuan opera bezocht een show met veel maskers poppenspel muziek vuurspuwen schaduwspel en theedrinken.
De laatste dagen nog geshopt heerlijk gegeten genoten van ons hotel wat een heerlijke plaats en toen werden we opgehaald voor de lange vlucht naar Duesseldorf.
We hebben genoten van alles wat we gezien hebben en ook van elkaar het was een reis om nooit meer te vergeten.
Een groot cadeau was het zijn nu nog aan het nagenieten en wie weet komen we nog wel een terug.